Udtalelser fra kursister

Tidligere kursister siger:

Den største indsigt, jeg tager med mig fra uddannelsen, er at der er mange gode redskaber i NLP, som jeg havde “glemt”, og har fået frem igen. 

Det bedste ved uddannelsen har været de skønneste medkursister. De er alle MEGET FAGLIGT DYGTIGE, den gode smittende energi også over skærmen. De skønne, skønne mennesker og nye værktøjer. Med det jeg har lært på uddannelsen, vil jeg bruge det på mit arbejde, egne sessioner og udvikling af mit koncept.

Alt i alt en super uddannelse, hvor underviserne har høj faglighed. Du støttes og løftes hele vejen, der er konkrete redskaber, du kan overføre omgående i dit personlige liv/ arbejdsliv, uanset hvad du arbejder med. 

Det fungere også fantastisk online (p.g.a. corona). Det tekniske er der fuld styr på, og der er omgående hjælp at hente. Så kan kun anbefale dig, at hvis du ønsker en uddannelse med høj faglighed, nærvær og løft, så er NLP Practitioner fra SKOLECOACH et godt bud.

Mai-Brit Nielsen

Jeg har gennem uddannelsen til NLP Practitioner lært mig selv at kende på en helt ny måde. Nu ved jeg, at jeg er lige som jeg skal være. Og at det faktisk er okay!

Det bedste ved uddannelsen har været de fantastiske undervisere, som på hver deres måde har bidraget med deres faglighed, gode energi og erfaringer. 

Jeg har følt mig “taget i hånden” hele vejen samtidig med, at jeg har flyttet mine grænser.

Jeg har fundet frem til, at jeg skal have en coachingvirksomhed, hvor jeg coacher og hjælper andre til at opnå det, de gerne vil.

Også personligt er jeg godt i gang med at forme det liv, jeg drømmer om. 

De varmeste anbefalinger herfra!

Carina Børgesen, Ergoterapeut 

Den største indsigt, jeg tager med mig fra uddannelsen, er processen og at blive dus med at kalde mig coach. Det er lykkes!

Det bedste ved uddannelsen har været at møde alle de andre. Fedt med så mange forskellige personligheder og kompetencer. Det har jeg lært meget af. 

Jeg kan bruge det, jeg har lært på uddannelsen som coach i Pigepotentiale, på efterskolerne og til forældrecoaching. Og måske fremadrettet i jobcenterregi omkring unge i job eller uddannelsesafklaring. Der har været god kemi, humor og nærvær. 

Dygtige og kompetente undervisere! 

Linda Rostrup, sundhedsplejerske og indehaver af www.unges-trivsel.com

I mit arbejde med unge med særlige udfordringer har jeg ofte mange snakke og samtaler med de unge. For at blive bedre klædt på til at indgå i den gode relation og kommunikation med de unge, valgte jeg at tilmelde mig Pigepotentiale – Coachuddannelse.

Forløbet har været både inspirerende, udfordrende og meget lærerigt. Den største forandring for mit arbejde med de unge har været indsigten i hinandens model af verden. Det er virkelig interessant at gå på opdagelse i modpartens model og dykke ned i, hvorfor og hvornår der bliver generaliseret, udeladt eller forvrænget.

Walt Disneys kreativitetsmodel er så enkel, at den kan bruges på alle, så den vil jeg helt sikkert bruge meget mere i mine samtaler med de unge. Den er så konkret, at den er god i forhold til unge, der er meget konkret tænkende. Ligeledes er feedbackmodellen en, jeg vil gøre brug af. Feedback har det med at ende som kritik. Men med burgermodellen kommer feedbacken til at handle om den konstruktive forbedring med fokus på det, der er gået godt, i stedet for det, der ikke er gået så godt. Fremadrettet er det langt mere konstruktivt at have fokus på det, der har virket, frem for det, der ikke har virket.

Til sidst vil jeg fremhæve min nye fokus på de åbne spørgsmål, som giver modparten mulighed for at give et reflekteret svar.

Før jeg gik i gang med coachuddannelsen, var jeg meget skeptisk i forhold til at skulle arbejde med mig selv. Når man skal lære at coache andre, er man nødt til at tage udgangspunkt i sig selv, og det var en udfordring for mig. Men det viser sig heldigvis, at Bente og Lotte har skabt nogle rammer og et set-up, der gør at jeg har været helt tryg og har fundet uddannelsen både meget givtig og lærerig – på flere planer.

Jeg vil helt sikkert anbefale uddannelsen til andre, der arbejder med unge. Og uanset hvilken arbejdsrelation, man møder de unge i, kan redskaberne fra denne uddannelse bruges. Tak til Bente og Lotte for nogle gode, grænseoverskridende og lærerige timer.

Pia A. Madsen
Koordinator på CUBAs ungekollegie/ socialfaglig medarbejder/ støtte-kontaktperson CUBA (Center for Uddannelse, Beskæftigelse og Aktivitet)
Ungeafdeling Kerteminde

Jeg har lært så mange og brugbare metoder, og jeg synes, at jeg har fået mange værktøjer og indsigter i mig selv. Metoder som giver mening i arbejdet med de unge, som kommer her hos mig.

Jeg har fået grundige og brugbare metoder til, hvordan jeg bedst kan støtte op om de unge, der kommer hos mig. Og jeg ved at de virker, for de unge fortæller mig, at de føler sig hjulpet og støttet – og de kommer igen.

Jeg har gjort meget brug af hjælpesætningerne i coachingmodellen, som er en super god støtte, og jeg kan mærke, at jeg stille og roligt bliver bedre og mere tryg i mine teknikker, som jeg kan forfine og tilpasse mig selv. 

Jeg havde en klar ide, før jeg startede om, at jeg kunne læse mig til det at coache. Men jeg har lært, at uddannelse fra mennesker, som ved hvad de taler om, er essentielt for at blive en ordentlig og kvalificeret coach. Desuden har denne uddannelse lært mig vigtigheden af praktisk træning.

Enneagrammet er en af de ting, hvor jeg har fået en AHA oplevelse. Jeg har ikke behov for at putte andre mennesker i kasser. Men Enneagrammet giver mig en bredere ramme og forståelse af andre menneskers adfærd, behov og styrker/ svagheder.

En anden AHA oplevelse er “model af verden”, som netop tager udgangspunkt i vores forskellige måder at opfatte oplevelser i vores dagligdag på. Den giver mening i arbejdet med, især, de unge, som er helt fastlåst i egne opfattelser af verden. Og det er så fantastisk at hjælpe den unge ud på den anden side. Kalibrering og rapport er blevet en bevidst del af min egen dagligdag – jeg kendte ikke disse begreber, før jeg startede her.

Nogle af de fordele, som coachuddannelsen har givet mig, er at jeg har tilegnet mig viden, kompetencer og kvalifikationer, som jeg aldrig havde fået ved at læse om det i en bog. Jeg kan stå inde for det jeg laver, og det har coachuddannelsen givet mig med på min vej.

Jeg er uddannet både lærer og pædagog, og har via læreruddannelsen taget et specialiseringsmodul i kognitiv coaching og mindfulness. I Pigepotentiales uddannelse oplevede jeg, at der er blevet bundet en sløjfe på det hele, og jeg fik “samlet” mine faglige kompetencer. Jeg bruger disse ny tilegnede kompetencer i mit daglige arbejde med de unge på FGU. Jeg oplever også, at mine samtaler med de unge er blevet mere målrettede og langt mere kvalificerede end tidligere.

Henriette Goethe, FGU Næstved

Den største indsigt, jeg tager med mig fra uddannelsen, er at der er en kæmpe forskel på, hvordan jeg tror andre ser mig – og hvordan de faktisk ser mig. Og at det handler rigtig meget om alle de forskellige måder, vi kommunikere på, som jeg nu har en indsigt i, hvordan påvirker opfattelse osv. 

Det bedste ved uddannelsen har været ud over alt det faglige – som jeg selvfølgelig synes har været fantastisk – så er det første, jeg tænker på, faktisk underviserne. For på intet tidspunkt har jeg kedet mig eller ikke haft lyst til at deltage. Det hele har været nemt og overskueligt og nemt at gå til. Jeg har ikke planer om at blive coach lige nu, men uddannelsen har lært mig utrolig meget om kommunikation, som jeg originalt havde håbet på. 

Jeg ser mig selv bruge det, når jeg en dag skal ud og holde foredrag. Så jeg sikrer mig bedst muligt, at det jeg vil formidle, også bliver modtaget, sådan som jeg håber det. Men også nu når jeg skal være hundetræner, giver det mig en KÆMPE fordel i at kommunikere med klienter! 

Det har været SÅ dejlig og lærerig en oplevelse at tage denne uddannelse. Selvom det hele desværre blev online p.g.a. corona, så har det bestemt ikke påvirket niveauet eller læringen på uddannelsen. Undervisere af højeste kvalitet med dejlig engagement hele vejen igennem! 10/10 kan anbefales!

Selina

Coachuddannelsen har ændret min tilgang til kommunikation med andre. Både professionelt og privat.

På uddannelsen har jeg fået en forståelse for, hvordan jeg i den vejledende rolle – ved at træde et skridt tilbage – kan få modparten til selv at komme frem til løsningen. Samt en forståelse for, hvordan en simpel ændring i kommunikation kan føre meget mere positive resultater med sig i vejledningen af andre, og hvordan jeg kan flytte folk til ændrede tanker og synspunkter om en given situation.

At jeg har lært så meget om mig selv under uddannelsen, som jeg har, ser jeg som en stor bonus oveni. Og det er bestemt ikke noget, jeg havde regnet med at få med.

Alle, der arbejder med mennesker til dagligt, burde tage uddannelsen. Kommunikationsredskaberne som jeg har lært på uddannelsen, bruger jeg ikke kun i mit coachende virke, men også privat. Det er fantastisk hvordan et ændret perspektiv på kommunikation kan ændre resultatet med vejledende samtaler generelt.

Underviserne på skolecoachuddannelsen lærer fra sig med entusiasme og passion. Og det er nemt som modtager af undervisningen, at holde koncentration og motivation for læringen hele dagen. Jeg har glædet mig til hver eneste undervisning. Og jeg er hver gang kommet hjem med den ene AHA oplevelse efter den anden.

Kamille Elene

Jeg er rigtig glad for, at jeg har taget coachuddannelsen hos Pigepotentiale. Den har givet mig indsigt i nogle af mine tankemønstre og givet mig viden til at ændre dem. Uddannelsen supplerer min læreruddannelse på den måde, at jeg har fået større indsigt i, hvordan man snakker med unge mennesker, så den unge får mest ud af samtalen.

Jeg bruger dele af uddannelsen i mit arbejde som lærer, og det giver et rigtig godt arbejdsmiljø i klassen.

Jeg vil bestemt anbefale uddannelsen til andre undervisere, da man får nogle redskaber, som ikke findes i selve læreruddannelsen.

Jeg har fået meget ud af at finde min Enneagram type, da den hjælper mig til at forstå mine egne handlemønstre. Gennemgangen af Enneagram typer giver ligeledes forståelse for andres adfærd.

Jeg har været ovenud tilfreds med underviserne. De var meget professionelle og deres forskellige personlighedstyper supplerede hinanden godt.

Lene Holstebro, Folkeskolelærer

Min uddannelse som ungecoach under Pigepotentiale.dk har jeg været meget glad for! Den har givet mig mange konkrete værktøjer at trække på, når jeg møder de unge. Uddannelsen er bygget op af en god blanding af teoretisk gennemgang af stoffet og praktiske øvelser. Desuden fik jeg et grundigt materiale med hjem om alle gennemgåede emner. 

Underviserne er varme, åbne og engagerede med interesse og forståelse for kursisternes individuelle læringsstile. 

Personligt gav uddannelsen mig det sidste skub til for alvor at komme i gang med min coachingvirksomhed.

www.kwellascoaching.dk

Sara Kwellla, tidligere gymnasielærer i dag selvstændig coach

I 2020 deltog jeg i Børne- og ungecoach uddannelsen hos Pigepotentiale. Jeg må sige, at det var en utrolig god proces og meget lærerig. Som uddannet og praktiserende psykoterapeut havde jeg i forvejen en vis viden om psykologi, og jeg må ærlig indrømme, at jeg var lidt spændt på, om der var noget nyt i det for mig. Men der var der i den grad! Jeg har en del unge klienter og har nogen gange følt, at jeg har manglet nogle redskaber, som var mere målrettet de yngre. Uddannelsen har virkelig lært mig en masse nyt, som jeg kunne bruge i min praksis med det samme.

Coaching og terapi er en fantastisk god kombination, og at kunne veksle mellem begge dele, har styrket min faglighed.

Jeg kunne især godt lide, at der er flere forskellige undervisere på. Hver underviser har deres egen stil og baggrund. Det giver en super god dynamik og en levende undervisning. Det faglige niveau er på et passende niveau og formidlet på en god måde. Underviserne er samtidig ret gode til at facilitere gruppearbejde, så holdet blev lynhurtigt rystet sammen. Det vil sige at vi fra dag 1 fik et godt udbytte af både teorien og de praktiske øvelser. 

Og så fik jeg bare nogle dejlige kolleger, som jeg kan sparre med – også her efter, at uddannelsen er slut. Det er guld værd! Jeg kan varmt anbefale uddannelsen til dig, som gerne vil arbejde med børn og unge.

www.gribdetnu.dk

Mette Underlien, Psykoterapeut

Den største indsigt, jeg tager med mig fra uddannelsen, er selvindsigt. Jeg har fundet den ægte udgave af mig selv, og nu føler jeg mig tryg til at dele ud og stå ved min person

Det bedste ved uddannelsen har været underviserne. De har guidet os godt, været dygtige fagligt. De har gjort det forståeligt. De har skabt en god energi og løftet os. De har lagt grundfundamentet for, at gruppen fik det godt. 

Med det jeg har lært på uddannelsen, vil jeg bruge det, at jeg føler mig tryg i at gå skridtet videre og tage en NLP. Jeg vil hurtigst muligt i gang med at coache. Jeg tager det, jeg har lært på uddannelsen, med i min hverdag, og vil bruge min viden på mig selv. I har hjulpet mig med at finde den ægte udgave af mig selv. Jeg føler mig tryg ved, at dele ud af mig selv, og stå ved den person jeg er.

Tine Broner

Den største indsigt, jeg tager med mig fra uddannelsen er, at det virkelig er utroligt så meget, man kan ændre med de rette værktøjer.

Det bedste ved uddannelsen har været værktøjerne, og at møde nye behagelige mennesker. 

Jeg kan bruge det jeg har lært i mit arbejde, hvor jeg dagligt har kontakt til mange forskellige mennesker. Men bestemt også personligt og til nye indsigter.  

Morten Ægidius, iværksætter og stifter af www.rigtigpris.dk

Den største indsigt, jeg tager med mig fra uddannelsen, er at jeg kan meget mere end jeg selv tror

Det bedste ved uddannelsen har været at erfare, at jeg af og til vækker en større tillid i mine omgivelser, end jeg har til mig selv. For mig har denne uddannelse startet en selvudvikling, som kommer til at fortsætte langt ud i fremtiden. Jeg har arbejdet meget med min fortid tidligere, men haft svært ved ikke at kunne ændre på noget. Denne uddannelse har vist mig, at jeg kan gøre op med nogle ting i fortiden, og selv vælge hvordan min fremtid skal se ud. 

Den vildeste rejse jeg til dato har været på! Jeg kan bedst beskrive det sådan, at jeg har fundet hjem efter at have været faret vildt i mange år.

Jeg begyndte på uddannelsen for at pynte på mit cv og tilegne mig nye faglige værktøjer – jeg anede ikke at jeg skulle gennemgå så stor en personlig udvikling, og at det ville få så stor indflydelse på mit faglige ståsted.

Den største indsigt jeg tager med mig fra uddannelsen, er min egen personlige udvikling – selv om jeg faktisk kom med en forventning om en faglig udvikling. Den er der selvfølgelig også!

Jeg har mødt nogle skønne mennesker og har fået mange værktøjer og modeller med i bagagen.

Jeg kan bruge det jeg har lært som coach i Pigepotentiale, og i mit arbejde som social vicevært. 

Tak for god ping-pong mellem jer undervisere – og for alle jeres gaver til mig.

Tina Ørneborg Wisler, social vicevært og ungecoach 

Den største indsigt, jeg tager med mig fra uddannelsen, er tydeligheden på, at vi som coach gerne “må” forvente meget mere af coachee. Og når jeg følger en/ eller flere modeller, så virker den, så coachee kommer “på banen”. 

Det bedste ved uddannelsen har været de fede, fede konkrete værktøjer til samtaler. 

Med det jeg har lært på uddannelsen kan jeg bruge det i mit nuværende og fremtidige arbejde og læne mig op af værktøjerne. Jeg vil helt sikkert anbefale SKOLECOACH. Som studerende bliver man guidet godt igennem værktøjerne og blandingen af teori og praksisnært er så fint, da det bliver nemmere at forstå og mærke teorien bag. Det har været så givende for mig som studerende, at der er forskellighed blandt underviserne, det viser at der er plads til at udøve coaching med vores forskellige personligheder – men stadig med respekt for modellerne i NLP coachingen. 

Tak for en god, givende, lærerig, sjov og udfordrende uddannelse, som har givet blik på coaching – og på mig selv.

Charlotte Egebjerg

Den største indsigt, jeg tager med mig fra uddannelsen, er et jeg har fået indsigt og redskaber til at hjælpe unge mennesker.  

Det bedste ved uddannelsen har været, at det faglige indhold har været super relevant, effektfuldt og meningsgivende. Med det jeg har lært på uddannelsen, håber jeg at kunne bruge det både som en del af min lærergerning, men også gerne i en ramme på min arbejdsplads, hvor jeg kan holde coachende samtaler med eleverne. Underviserne formår både på egen hånd og i fællesskab at sætte rammerne for undervisningen og indholdet på en kompetent og behagelig måde. Som kursist har jeg følt mig tryg, hørt og set igennem hele forløbet. Undervisningens indhold har givet mig faglig såvel som personlig ny indsigt, som jeg ikke ville være foruden.

Søs

Den største indsigt, jeg tager med mig fra uddannelsen, er modellerne generelt

Det bedste ved uddannelsen har været, at det veksler mellem teori, dialog undervejs og at øve – simpelthen at få fingrene i bolledejen. Med det jeg har lært på uddannelsen, har jeg fået skabt en super god ramme for kommunikation som coach. Det var lige den, jeg manglede, for at tage det næste skridt mod min drøm.

Uddannelse til Ungecoach gav mig lige præcis den kommunikative ramme, som jeg manglede, for at kunne arbejde med coaching af unge og deres forældre. Forløbet og mødet med de andre deltagere har været en oplevelse for livet.

Anette Thulstrup

Den største indsigt, jeg tager med mig fra uddannelsen, er at jeg kan det naturligt. 

Det bedste ved uddannelsen har været det hele. Der har været så mange AHA oplevelser og gaver undervejs. Med det jeg har lært på uddannelsen, er der en masse værktøjer, jeg kan bruge i lærergerningen. Og så har det givet blod på tanden til at arbejde mere med coaching. En gammel drøm om selvstændigt arbejde er dukket op til overfladen. Generelt kan jeg bruge det til at blive meget klogere på mig selv og mine omgivelser. 

En gave i ord! Det har været så fed en uddannelse. Jeg har glædet mig til hver gang, vi har skulle mødes og være nysgerrig på, hvad vi nu blev ‘udsat’ for.

De mange små lege har været med til at løfte stemning og skabe fællesskab i gruppen samt givet inspiration til egen praksis. Det faglige niveau har generelt været højt, og det har været dejligt at få tid til at prøve tingene af. Selvom det har været online p.g.a. corona, så har det været fedt og godt at få fingrene i stoffet.

Kit

Den største indsigt, jeg tager med mig, er, at der findes forskelligheder modeller af verden, og at der bag enhver handling er en positiv hensigt. 

Bente, Lotte og Kenneth i kombination er en super god cocktail. Alt det vi har lært, i trygge rammer. 

Jeg kan bruge, det jeg har lært på uddannelsen til NLP Practitioner i mit privatliv, i mit lærerliv, og som en del af Pigepotentiale. Det sidste glæder jeg mig usigeligt til!

Pia Rasmussen, lærer i FGU og ejer af Pia R – coaching

Det bedste ved uddannelsen har været relationerne – og beviset for, at jeg kan hjælpe og bidrage til et andet menneskes liv. 

Jeg kan, hvad jeg vil. Der er ingen hindringer!

Kim, salgschef, iværksætter & coach

Vil du høre mere om vores ydelser?

Kontakt os for en uforpligtende og afklarende snak